Mail van Evelyn Naessens, kampleidster:

Hoi hoi liefste KCW’ers

We hebben vernomen dat het jeugdkaratekamp bij enkele toppertjes onder jullie wel de nieuwsgierigheid heeft aangewakkerd.

In dit mailtje zullen we jullie (zonder al te veel moeite) overtuigen dat ons kamp hét beste kamp is om op mee te gaan. “Ja jaaa”, horen we je al denken.., “elk kamp zegt dat van zichzelf.” Dus sta me toe om toe te lichten waarom:

Eerst en vooral, het is een karate-kamp. Hoe cool is het niet om in de vakantie jouw allerliefste sport uit te oefenen? Net zoals jullie eigen trainers keer op keer hun hart en ziel in elke les steken, doen wij dat ook. We nodigen verschillende gastlesgevers uit, maar kunnen ook genieten van alle kwaliteitslesgevers die al op het kamp zelf rondlopen. Stuk voor stuk mensen die graag lesgeven aan kinderen, en er ook bakken ervaring in hebben.

Wist je trouwens dat we elk jaar een hogere kata uitkiezen als kamp-Kata? Daarnaast maken we ook ruimte voor een paar ‘speciallekes’. Door mee te gaan op kamp maak je bijvoorbeeld kans om eens een les zelfverdediging te krijgen. Klemmen, wurgen, vegen, leren jezelf verdedigen tegen stokken en messen; het is allemaal de revue al meerdere keren gepasseerd!

Natuurlijk doen we op het kamp veeeeel meer dan karate alleen. We spelen super veel spelletjes, gaan af en toe zwemmen of doen een zotte activiteit buiten het kampterrein en doen altijd iets speciaals op onze laatste avond (denk aan: een fuif, kampvuur, …) en dit alles binnen een super tof kampthema.

Voor de foodies onder ons: het eten komt van een super goede traiteur, met steeds een vegetarische variant én we krijgen zelfs een keer frietjes van de frituur!

Dit alles is terug te vinden op onze vernieuwde website. We hebben een dag zelfs uitgetekend op een tijdslijn. Ontdek het zeker eens op het gemak, of snuif de sfeer eens op op onze socials Facebook en Instagram.

Ok ok, we voelen dat jullie al warmer aan het worden zijn. Maar laat ons ook een paar dingen vermelden die misschien niet zo letterlijk op de website staan, maar jullie wel een dubbel gerust gevoel geven om mee te gaan met ons op kamp.

Veiligheid is en blijft al jaren onze prioriteit. In tijden zoals deze is dat natuurlijk extra relevant. We kunnen met trots zeggen dat het kamp van 2020 een Coronavrije editie was, en dat we er nu alles aan doen om ook editie 2021 in de meest optimale omstandigheden te doen verlopen.

Los van het virus hebben we 2 gediplomeerde verpleegkundigen op het kamp lopen, waarvan het voor één van hen de fulltime job is om jullie kids te verzorgen. Bij elke ooopsie, pijntje, wondje of misschien wat meer staat Thomas steeds paraat.

Naast veiligheid en karate, staat uiteraard ook fun heeeeel hoog op de prioriteitenlijst. En fun heb je natuurlijk het best wanneer je het kan delen met mensen die je graag hebt. Ken je niemand op voorhand maar ga je toch graag mee op kamp? Niet twijfelen! Bij ons loop je nooit lang alleen. We hebben een volledig team groepsleiders en animatoren die vol passie toffe activiteiten in elkaar boksen en geven. De allereerste activiteit kort na het toekomen staat helemaal in het teken van kennismaking. Vaak merken we dat we niet tot dan moeten wachten tot de kinderen hun plekje vinden. Het feit dat ze een hele week elkaar zo goed leren kennen, en elkaar nog terug zien op trainingen, wedstrijden enzovoort, doet hele mooie vriendschapsbanden opbouwen.

Gaat er iemand van jou club mee die in dezelfde leeftijdsgroep terecht komt? Dan slapen jullie sowieso al samen in de (leger)tent. Ken je iemand van een andere club, of wil je gewoon zeker zijn dat je in dezelfde groep of tent zit als iemand anders? Laat jouw verzoekje dan na in de commentaar sectie van het inschrijvingsformulier. We laten toe dat iemand zakt van leeftijdsgroep omwille dat ze graag samen zouden zitten. De omgekeerde weg laten we niet toe doordat alle activiteiten aangepast zijn aan de leeftijden binnen de groep.

Niet alleen de activiteiten, maar ook de trainingen zijn aangepast. Zolang je de beginselen van karate onder de knie hebt, zal je zeker jouw plaatsje bij ons vinden. Wit, geel, oranje, groen, blauw of bruin ; je leert op een super toffe manier veel bij!

Een toppertje is dus iemand die graag karate doet, graag plezier maakt en veel zin heeft om mee te gaan op kamp!

Ben jij ook een toppertje? Schrijf je dan snel hier in!

Aarzel ook niet om ons te contacteren via eender welk kanaal. We beantwoorden graag al jullie vragen.

Tot op kamp!

Vele groetjes in naam van het hele jeugdkaratekamp team

Evelyn – kampleidster